Kolikor je meni znano nastane wind knot pri izmetu kar je posledica slabega navitja vrvice na špulo, ne pa pri navijanju. Zato imajo nekatere bolj nove role aero wrap ali nekaj podobnega, da pravilno navija vrvico in ne pride do vozlanja pri izmetu. Pri navijanju se mi še ni zgodilo, pri metu pa že nekajkrat.
lp.
Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Sova, hvala za natančno razlago
Poanta je v tem, da do vozla ali fecljanja vrvice ne pride zaradi vetra, ampak je to povezano z (ohlapnim) navijanjem oz. navitjem vrvice na špulo.
Poanta je v tem, da do vozla ali fecljanja vrvice ne pride zaradi vetra, ampak je to povezano z (ohlapnim) navijanjem oz. navitjem vrvice na špulo.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Veter je eden glavnih krivcov za windknote, lahko pride zaradi tega celo do zloma vodil ali palice! Kako rola navija nima popolnoma nič s tem.
Wind knot nastane zarad tega, ker ti veter med tem, ko se špaga odvija nardi zanko in se zavije okrog rinke. Moderne spin palice imajo to več ali manj rešeno s nagnjenimi rinki in drugačnim vpetjem.
Wind knot nastane zarad tega, ker ti veter med tem, ko se špaga odvija nardi zanko in se zavije okrog rinke. Moderne spin palice imajo to več ali manj rešeno s nagnjenimi rinki in drugačnim vpetjem.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
CBB, smiselna razlaga
Moje izkušnje z vozli, fecljanjem vrvice na roli (pa tudi laksa) so sledeče:
Za mano sta dve sezoni morskega ribolova (okoli 30+30 ribolovnih dni), povečini sj, lovil sem z vabami od 20-60g. V lanski, prvi sezoni sem imel precej težav z vozli ob izmetu. Tako je šlo kar nekaj vab v maloro. Do tega vozljanja je prišlo ravno zaradi na špuli ohlapno navite vrvice > ob izmetu mi je zato s špule potegnilo več navojev vrvice hkrati, zadeva je zablokirala in bajbaj vaba. Ko se mi je to parkrat ponovilo, sem se že toliko zverziral, da sem uspel razplesti in rešiti vrvico.
Mislim, da se mi je letos težava primerila le enkrat. Delam pa nekaj stvari drugače. Veliko več fokusa gre na kontrolirano vodenje vab in na tesno navijanje vrvice na špulo (vrvica je stalno napeta). Prvi met na ribolovu je zelo zmeren, da se vrvica lepo tekoče odvije s špule. Naslednji je že običajen. Nikoli ne forsiram metov, več mi pomeni, da počnem stvari nestresno in z dobrimi občutki. Jig vseeno leti dovolj, nekje 60-70 pa do blizu 100m. Težav z vozli zaradi vetra za zdaj ne poznam. Resda ne lovim v zelo vetrovnem vremenu, mogoče nekje do 30km/h.
En komplet imam še za plovec in tudi grund, na špuli je laks. Tam sem imel začetniške težave ob prepolni špuli in ohlapnem laksu, ti. sračja gnezda.
Vaja dela mojstra, še bo veliko za vadit
Moje izkušnje z vozli, fecljanjem vrvice na roli (pa tudi laksa) so sledeče:
Za mano sta dve sezoni morskega ribolova (okoli 30+30 ribolovnih dni), povečini sj, lovil sem z vabami od 20-60g. V lanski, prvi sezoni sem imel precej težav z vozli ob izmetu. Tako je šlo kar nekaj vab v maloro. Do tega vozljanja je prišlo ravno zaradi na špuli ohlapno navite vrvice > ob izmetu mi je zato s špule potegnilo več navojev vrvice hkrati, zadeva je zablokirala in bajbaj vaba. Ko se mi je to parkrat ponovilo, sem se že toliko zverziral, da sem uspel razplesti in rešiti vrvico.
Mislim, da se mi je letos težava primerila le enkrat. Delam pa nekaj stvari drugače. Veliko več fokusa gre na kontrolirano vodenje vab in na tesno navijanje vrvice na špulo (vrvica je stalno napeta). Prvi met na ribolovu je zelo zmeren, da se vrvica lepo tekoče odvije s špule. Naslednji je že običajen. Nikoli ne forsiram metov, več mi pomeni, da počnem stvari nestresno in z dobrimi občutki. Jig vseeno leti dovolj, nekje 60-70 pa do blizu 100m. Težav z vozli zaradi vetra za zdaj ne poznam. Resda ne lovim v zelo vetrovnem vremenu, mogoče nekje do 30km/h.
En komplet imam še za plovec in tudi grund, na špuli je laks. Tam sem imel začetniške težave ob prepolni špuli in ohlapnem laksu, ti. sračja gnezda.
Vaja dela mojstra, še bo veliko za vadit
- BlazPorenta
- Posts: 678
- Joined: 04 Jun 2017, 10:54
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Se en dejavnik je, na katerega se splaca biti pozoren. Ko zapremo spulo, je lahko del vrvice slabo vpet oz ga poklopec potegne cez glavo role, tam kjer je navoj bremze. Nato nevede navijamo vrvico cez to zanko, pri naslednjem metu pa se vse skupaj zaplete in naredi vozel. Resitev je preprosta. Ko se spula zapre, se pred prvim obratom rocice vedno potegne vrvico, da se lepo napne, nato pa zacne navijati.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Meni delujejo isti kot pri rocnem šivanju z napacnim sukancem. Isti knoti. Pa veter prav nic ne piha. Wind knot bi se moral imenovat "force knot".
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Mislim, da ni veter kriv za to, ker meni se je dogajalo to tudi , ko ni bilo vetra. Zmeraj pri izmetu. To se zgodi, ker je špaga preveč na rahlo navita na rolo in pri izmetu ti jo odvije preveč in nastane eno sračje gnezdo. Potem sem kupil rolo z aero wrap ali rolo za špago, od takrat se mi še ni naredu wind knot čeprav lovim tudi v vetrovnem vremenu. To lahko povem samo za lov lignjev kjer uporabljam špago in ustrezno rolo. Imam tudi rolo za spin, ki naj bi bila za špago pa je nisem še probal zaradi znanih razlogov. Upam, da deluje kot mora.CBB wrote: ↑06 Dec 2020, 18:17 Veter je eden glavnih krivcov za windknote, lahko pride zaradi tega celo do zloma vodil ali palice! Kako rola navija nima popolnoma nič s tem.
Wind knot nastane zarad tega, ker ti veter med tem, ko se špaga odvija nardi zanko in se zavije okrog rinke. Moderne spin palice imajo to več ali manj rešeno s nagnjenimi rinki in drugačnim vpetjem.
lp.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Lahko se zgodi tudi, če imamo neko silo nasproti metu (predebel vozel med FC in špago navit skozi rinke, veter v glavo...) se vrvica v zraku upočasnjuje, iz špule pa še vedno prihaja z veliko hitrostjo, tako se lahko nabere okoli rink in naredi vozel in adijo vaba. Se mi je že parkrat zgodilo.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
Točno tako.
lp.
lp.
Re: Sračja gnezda, vetrovni vozli... in odprava le teh
...... je treba bit pozoren prve 2 tedna dokler sevrvica malo ne vdela. Ko je nova se veliko prej zgodi wind knot še posebej, če je navita skoraj do max in ne tistih 2mm manj
.......... LP